fredag 16 mars 2012

Dagen idag - fredag

Idag pratade Karin återigen med de som hade skrivit test. Under tiden skrev klasssen ner nya ord och fraser på ett blädderblockspapper. Några pratade också om hur praktikdagarna hade varit. Efter rasten tittade vi tillsammans på många ord och fraser som grupperna hade skrivit. Vi fortsatte sen med att jobba med bisatser. De flesta hade skrivit och många kunde ge bra exempel. Till sist hade vi en diktamen. Här kommer den texten:

I tisdags lyssnade vi på symfoniorkestern.
Medan vi satt där undrade jag vad ni tyckte om musiken.
Även om man inte tycker om klassisk musik tycker jag att de Geerhallen är en vacker byggnad.
De flesta satt kvar tills repetitionen var klar trots att den slutade kl.12.20.
Eftersom det är ganska dyrt att gå på konsert ville jag passa på när det var gratis.

Förstår du alla ord? Vad är huvudsats? Vad är bisats?
Trevlig helg!
ps. jag saknar många utvärderingar (skrivuppgift v.11). Jag har bara fått in 2!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar